לנצח בגדול

 

מפלגתו של הנשיא זימבבואה רוברט מוגאבה זכתה ברוב עצום בפרלמנט בבחירות בשבוע זה, אומרים גורמים. עם רוב המושבים הכריזו, זימבבואה ועדת הבחירות אמרה 137 מושבים באולם 210 מקומות הישיבה, רק קצר של שני שלישים.

תוצאות במירוץ לנשיאות עדיין לא הודיעו. המתחרה העיקרית של מר מוגאבה, ראש הממשלה מורגן , כבר דחתה את הבחירות כמו "אחיזת עיניים" מר , 61, העומד בראש התנועה לשינוי דמוקרטיה, והוא רץ לנשיאות נגד מר מוגאבה, אמר ההצבעה הייתה "בטל ומבוטל".

קבוצת ניטור מקומית גם אמרה כי הסקר "סכנה רצינית". עם זאת, שתי הקבוצות העיקריות המשקיפות אימצו באופן גורף את הבחירות, ואמרו שהוא היה חינם ושלווה. דיווחים קודמים מזימבבואה ועדת הבחירות (זכריה) אמרו -ניצח 142 מושבים, אבל זה היה מאוחר יותר תיקן את ביצוע כמה מספרת.

סוכנות ידיעות מדווחת כי 186 מושבים הוכרזו עם 24 תוצאות עדיין לבוא.

אם סוגר רוב של שני שלישים שיהיה מסוגל לשנות את החוקה של זימבבואה.

קואליציה שלא בנוח איחוד האפריקני  משימת ראש דחה את התלונות של הונאה, אומר היו הבחירות הוגנת וחופשי "מנקודת מבט של הקמפיין".

הוא הודה תקריות "שניתן היו למנוע ואף נטה הפר את החוק", אך הוסיף: "בסך הכל, עד לסיומה של הסקרים, אנחנו לא מאמינים שמקרים אלה (אירועים) יסתכמו בתוצאה לא המייצג את רצונו של העם ".

נשיא ניגריה לשעבר הוסיף: "אני מעולם לא ראיתי את בחירות כי הוא מושלם התהליך נמשך ואנחנו צריכים להגביל את ההערות שלנו." מוניטורים מקהילת פיתוח הדרום האפריקני  תאר את הבחירות "חופשי ושלווה", אבל אמרו שזה היה מוקדם מדי לקרוא להם הוגן. "בדמוקרטיה אנחנו לא רק להצביע, לא רק קמפיין, אבל לקבל את העובדות הקשות, ובמיוחד את התוצאה", אמר ראש משימת ברנרד .

הערכת בחדות בניגוד לזו של זימבבואה בחירות תמיכה ברשת  – הקבוצה הגדולה ביותר של צגים מקומיים עם כ -7,000 אנשים על הקרקע.

זה אמר ביום חמישי כי הבחירות היו "סכנה רצינית", עם כמה שיותר ממיליון בני אדם שאינו מסוגלים לקלפים.

"מקובל עלי כי לנשיא יש תמיכה, אבל מספיק למפולת?

כשהייתי בתור הצבעה, אני נהלתי שיחות עם אנשים. רובנו היו שם כדי לתקן את המדינה שלנו.אין ספק שזה לא אומר שחוזר ל- 2008 טרום ימים? "הרארה יומן: "עצוב ונטול זכויות" ZESN אמר מצביעים פוטנציאליים היו הרבה יותר סביר שפנה מן הקלפיות באזורים עירוניים, שבו תמיכה במר Tsvangirai הוא חזק, מאשר במעוזים הכפריים של הנשיא מוגאבה.

הקבוצה טענה גם אי סדרים משמעותיים לפני הסקר. הוא אמר כי 99.7% מהמצביעים כפריים היו רשומים על גליל הבחירות ביוני לעומת 67.9% בלבד מהמצביעים עירוניים.

יצרו ממשלת קואליציה שלא בנוח מאז 2009. העסקה שהסתיימה באלימות קטלנית שפרצה לאחר סקר נשיאות שנוי במחלוקת בשנה הקודמת.מר מוגאבה, 89, פועל לשביעי טווח.שר המשפטים פטריק אמר ביום שישי כי "עמד למפולת חסרת תקדים".

"אם מישהו לא מרוצה, בתי המשפט נמצאים שם משאיות. אני מזמין את ללכת לבית המשפט אם יש לו כל עילה שתצדיק את מה שהוא היה אומר," הוא אמר לעיתונאים.על פי החוק בזימבבואה, שבעה ימים הם להפריש לאתגרים משפטיים עם עוד יומיים לפסיקות להתבצע. אחרי זה, השבעת ממשלה חדשה מתרחשת.אנדרו הרדינג של ביוהנסבורג, אומר כמה אתגרים משפטיים חזקים הם סביר, אולי עם כמה תוצאות הפוכות.