מידע חיוני לפני רכישת מצבר לרכב

רכב המונע על מצבר

לפני שממהרים לקנות מצבר חדש לרכב ישנם כמה דברים שעלינו לדעת עוד לפני הקנייה של המצבר

המצבר למעשה הוא לב ליבו של הרכב המצבר אחראי לאספקת זרם חשמלי שוטף עבור החלקים השונים ברכב הדבר הפרט החשוב ביותר בתפקודו של המצבר לרכב הוא הנעת הרכב אספקת זרם ראשוני למנוע כדי להתחיל להניע את מנוע הרכב לאחר מכן המצבר משמש לאספקת חשמל לאשר המערכות העובדות על חשמל ברכב כגון: רדיו, מערכת GPS חלונות חשמל, נעילה מרכזית ועוד. מצבר טוב לרכב יכול לתפקד בין שנתיים לארבע שנים תלוי בסוג המצבר ובאיכותו ותלוי בשימוש ברכב המצבר בעל יכולת טעינה מחודשת וכל זמן שהמנוע עובד הוא נטען מחדש על ידי מנוע קטן המותקן בתוך הרכב ומספק למצבר טעינה מחדש אי שמוש ברכב יכול לגרום למצבר להתרוקן ולא להתמלאות מחדש. מצבר שאינו מתפקד אסור בשום פנים ואופן לזרוק לפח האשפה יש לנהוג על פי כללי הבטיחות של המוסד לבטיחות וגיהות להשלכה של מצברים לרכב.רכב המונע על מצבר

כיצד עובד המצבר

המצבר למעשה הוא תא חשמלי המספק את חשמל לרכב הוא בנוי מקופסא העשויה פלסטיק קשיח ובתוכה מספר תאים בתוך התאים ישנם לוחות עופרת הטבולות בתוך חומצה השילוב של העופרת יחד עם החומצה יוצר פעולה כימית אשר מייצרת חשמל ומגיעה ישירות למנוע הרכב.

גדלים והספקים שונים

מצבר לרכב אינו מוצר אחיד ישנם מצברים המספקים 12V וישנם כאלו המספקים אפילו עד 25 V לכל רכב ישנה צריכת חשמל מסוימת המתאימה לו על פי הוראות יצרן הרכב. בנוסף המצבר מספק כח הנקרא אמפר יש מצבר 60 אמפר לרכב ויש מצבר 55 אמפר לרכב תלוי בדרישת יצרן הרכב.

מצברים בטכנולוגיות שונות 

ישנם מספר טכנולוגיות המשמשות את ענף מצברי הרכב ישנם מצברים המצריכים תחזוקה שוטפת של מילוי מים מזוקקים ובידקה כל כמה זמן של כמות הנוזלים הנמצאת במצבר וישנם כאלו שאין מצריכים תחזוקה שוטפת או מילוי של מים מזוקקים.

רכישת מצבר

>> המלצות על שירות החלפת מצבר לרכב עד בית – למאמר המלא לחץ כאן <<<

>> מה כדאי לדעת לפני שקונים מצבר לרכב <<<


מצבר לרכב

כאשר ניגשים לרכוש מצבר לרכב לרכב כמו בכל דבר שאנו רוצים לרכוש יש לבדוק את איכות המצבר ואת האחריות הניתנת יחד עם המצבר היות וישנם כמה וכמה חברות המייצרות מצברים לרכב חלקם תוצרת הארץ וחלקם מיובאים מחו"ל חשוב לשים לב שהמצבר שאנו רוכשים יהיה מתאים לאקלים הישראלי בנוסף יש לבדוק את תאימות המצבר לסוג הרכב על מנת לדעת איזה מצבר מתאים לרכב יש לעיין בהוראות יצרן הרכב ובדרישתו איזה סוג מצבר עבור הרכב המבוקש.

בנוסף יש לבדוק את המחירים המוצעים עבור המצבר שאנו רוצים לרכוש היות וענף המצברים אינו תחת פיקוח ניתן למצוא פערי מחירים רבים בין כל המקומות אשר מוכרים מצברים לרכב. חשוב לרכוש מצבר ממקום אמין ובעל המלצות טובות.

ניתן לחפש באינטרנט תחת החיפוש מצברים לרכב בכדי לקבל מידע חיוני על רכישה נכונה של מצברים לרכב.